Köpvillkor
Kontakta oss
Mail: Maila oss era frågor när som helst, vi svarar alltid inom 24 timmar. Vi finns på info@fungadgets.se
Chatt: Mellan klockan 10:00-19:00 vardagar samt klockan 10:00-15:00 på lördagar finns vi på chatten och svarar på alla era frågor.

Öppet köp
OBS! Vid retur, kontakta oss innan du returnerar varan
Du har öppet köp i 60 dagar efter det att du har mottagit din produkt. För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd, du får testa den, samt att alla etiketter sitter kvar och att eventuella tillbehör finns kvar. Produkter som du inte kan lämna tillbaka efter att förpackningen brutits är mat, peruker, linser samt växter. Vid retur kommer återbetalning att ske inom 14 dagar från det att vi har mottagit meddelande om att varan ska returneras, dock måste varan ha kommit oss tillhanda eller att vi mottagit bevis på att varan har skickats till oss innan utbetalning sker. Vid retur återbetalas ordens värde inkl. fraktkostnaden. Däremot står du som kund för returfrakten tillbaka till oss. Återbetalning sker på samma sätt som kunden betalade för ordern.

Leverans och fraktkostnader
Alla våra ordrar levereras med DHL Servicepoint. Fraktpris är 49 kr inkl moms, handlar man för 499 kr och uppåt så bjuder vi på frakten. Varan hämtas ut på ditt närmsta DHL ombud efter 1-3 arbetsdagar. Inom kort efter er beställning skickas en orderbekräftelse ut med våra köpvillkor samt information om din beställning. Skulle det uppstå en försening kommer ni att bli meddelade om detta, ni har då rätt att häva ert köp. I det fall vi inte åtgärdar felet inom skälig tid har ni rätt att häva köpet. Din beställning kommer att ligga kvar på ditt utlämningsställe i 14 dagar och ni måste ha med er en giltig legitimation när ni ska hämta ut paketet. Vi levererar endast inom Sverige.

Priser
Samtliga priser är inkl moms (25%), där du kan betala med svenska kronor.

Åldersgräns
För att få lägga beställning via fungadgets.se måste du vara över 18 år eller ha målsmans medgivande.

Betalningsalternativ
Bank/Kreditkort/Internetbetalning - Betalning sker enkelt och säkert via vår samarbetspartner Hygglig.Vi erbjuder dig som kund att betala med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Hygglig är en tjänst från Marginalen Bank som står under finansinspektionens tillsyn, det ställer höga krav på Hygglig när det gäller hantering av transaktioner. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Faktura - Betalningsvillkor 15 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 65 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Leverans sker endast till folkbokförd adress. Vi tar inte ut någon avgift för att handla mot faktura. Vid köp mot faktura sker en kreditprövning.

Visa/Mastercard - Hos oss kan ni betala med Visa/Mastercard utan kostnad. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Direktbetalning - Vi erbjuder direktbetalningar från följande banker Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Reklamationer
Reklamationer ska rapporteras så snart de har upptäckts, vi anser att 2 månader är skälig tid för att upptäcka en skada/defekt på produkten. Du har 2 års garanti på samtliga produkter som vi erbjuder. Vid en eventuell reklamation så står vi för returfrakten, eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning kommer att ske utan onödigt dröjsmål. Vid reklamation har ni rätt att få ersättning för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen,tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Vi har som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vid reklamation ska du kontakta oss på info@fungadgets.se
Länk till europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning klicka här.
Information om ARN: http://www.arn.se, Box 174, 101 23 Stockholm.
Sekretesspolicy
Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller om du vill radera dem.

Ej uthämtad försändelse
För försändelser som ej hämtats ut varpå paketet går i retur, debiteras en avgift om 200 kr + moms för att täcka kostnader för transport och administration.

Ångerrätt
Som konsument har ni alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt, länk till konsumentverkets ångerblankett http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd, du får testa den, samt att alla etiketter sitter kvar och att eventuella tillbehör finns kvar. Produkter som du inte kan lämna tillbaka efter att förpackningen brutits är mat, peruker, linser samt växter. Skulle varan vara i dåligt skick har vi rätt att göra ett avdrag med 20% på varans pris.

Cookies
För att vi på FunGadgets ska hålla koll på våra kunders innehåll i varukorgen använder vi oss av cookies. Cookien hjälper oss att veta vilken kund som hör till vilken varukorg genom en datafil (cookie) som din browser sparar och sen förknippar med vår sida.
Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Observera att du inte kommer att kunna handla på FunGadgets om du inte godkänner cookies.
För mer information om cookies se www.pts.se/cookies

Säkerhet/Sekretess
Fungadgets/TDJ Data garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begåra rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundservice.